7 סיבות לשנוא מקדמי אתרים

חברת קידום אתרים

כשאני קוראת כתבות ברשת בנושא קידום אתרים, תמיד אני ניתקלת בתגובות שליליות לכיוון מקדמי האתרים , כמו "מקדמי אתרים יותר גרועים מפוליטיקאים" או אפילו "מקדמי אתרים הם כמו סרטן! האתרים היו הרבה יותר איכותיים ללא ההתערבות שלהם!" מהמקום שלי – מקום של מקדם אתרים, אני רוצה להבהיר את נקודת המבט שלי בגין הסיבות ליחס השלילי והמזלזל כלפי מקדמי האתרים.

סיבה 1 : תוצאות מהירות
כל לקוח מצפה לתוצאות מהירות . משלם על עסקה ומצפה להופיע בעמוד הראשון למחרת . כל הלקוחות מצפים לתוצאות מיידיות, כאן ועכשיו. הלקוחות מקשיבים בסקרנות רבה לכל הסיפורים על האינדוקס, על פלטפורמת קישורים והעכביש של מנועי החיפוש ואז שואלים " אז מה, נצטרך לחכות עד מחר ? "

בעקבות זאת, מקדם האתרים מנסה להוכיח את "חפותו" ופונה לטכניקות קידום "אפורות" , למשל קונה צרור לינקים זולים מאתרים מפוקפקים, מקפיץ את האתר לעמוד הראשון ומרצה את הלקוח עם התוצאה המיידית .

הלקוח ביקש – הלקוח קיבל, רק שאיכות הקידום הולכת על חשבון המהירות, וברגע שהאיכות הירודה נותנת את אותותיה, הלקוח מתלונן על המקדם – "סתם שילמתי לו כסף, שרלטן… איך הוא עבד עליי… "

סיבה 2: התמכרות לקידום
אנשי קידום הופכים את הלקוחות שלהם למכורים. כל עוד הלקוח משלם, האתר שלו נמצא בעמוד הראשון, ברגע שמפסיקים לשלם- האתר פשוט לא נימצא….
יש כמה סיבות לכך, אחת מהן היא הקידום ה"מיידי" שכבר הזכרתי, סיבה נוספת ועיקרית – חוסר שיתוף פעולה של הלקוח, חוסר רצון לעבוד על התכנים באתר. המקדם מבקש מהלקוח לכתוב תוכן מקורי, איכותי ומקצועי על השירות שהוא מספק והלקוח עונה : "אני עסוק, תכתוב בעצמך " . כמובן שכל מקדם או קופירייטר יכתוב בקלות תוכן איכותי על מערכות גז תעשייתיות. הרי אם לא, אז הוא זבל של מקדם.
בואו נביט לאמת בעיניים: אף מקדם אתרים או קופירייטר לא יכתוב תוכן איכותי בנושא מקצועי שרק איש מקצוע באמת מבין בו. לכתוב מאמר מעניין ומקורי שמבוסס על פרקטיקת עבודה בתחום – יכול רק איש מקצוע.
כמובן שהמקדם יכול לקדם את האתר תוך התבססות על נתונים סטטיים ( ניהול תוכן ומציאת דרכים יצירתיות למינוף כמות המבקרים באתר )
אבל קידום כזה יהיה יקר יותר.
עדיין, לא משנה מה סוג הקידום, ברגע שלא משלמים על השירות – לא מקבלים את השירות וזה מייד משתקף בתוצאות .

סיבה 3 : אין המלצות לשיפור האתר .
"המקדם לא בסדר, הוא אף פעם לא מספק המלצות לשיפור וקידום האתר".
כל מקדם נתקל בזה, בקשות להמלצות ושיפורים. רק שלאמיתו של דבר, 99% מהלקוחות לא יבצעו את השינויים המומלצים באתר שלהם, גם אם שילמו על אותן ההמלצות . אם מישהו יפנה אליכם ברחוב ויודיע לכם שעליכם לשפר את הגיזרה שלכם ויוסיף חוברת עם 5 תרגילים לשיפור הגיזרה.
אתם באמת תתחילו לתרגל ? ברור שלא.

סיבה 4 : טקסטים, טייטלים וקטגוריות קידום באתר.
אם המקדם שלכם הטמיע תוכן של ארבע מאות מילים וארבעים מתוכן היו מודגשות בבולד "תקנו מחשב" " קונים מחשב בזול " ו" לקנות מחשב במרכז" אז המקדם שלכם באמת לא בסדר… אבל בואו נביט על המקרה מזווית אחרת : איך מנוע החיפוש אמור להבין מה אתם מוכרים ? יש עמוד עם תמונה שניקראת Elenberg 2230KTR05UA , מה זה ? רכב?מגהץ ? טוסטר או ויברטור?!
לרוב, המקדמים מנסים לעשות אופטימיזציה בצורה כזאת שתכלול את ביטויי החיפוש, כדוגמת " מגהץ 2230KTR05UA" ולשם כך הם כותבים תוכן בהתאם ומתאימים את הטייטלים ונתוני המטא… יש כמובן כאלה שקצת מגזימים , אמנם אופטימיזציית התוכן בהתאם לביטויי הקידום היא הכרחית ולא טומנת בחיקה שום דבר שלילי …
סיבה 5 : טופ בתור מדד ההצלחה.
כל לקוח רוצה להיות לא רק בעמוד הראשון, אלה גם במקום הראשון. המקדם לא יכול להבטיח דבר כזה, הרי ישנם אתרים אחרים שנמצאים בטופ, אתרים שגם אותם מישהו מקדם… אבל כמובן, מי שלא מנסה, לא יודע. אז המקדם מנסה ומתאמץ והיעדים לוחצים – אין מספיק זמן ותקציב, והנה גם גוגל מתערב עם הפינגווינים שלו… כמובן שאם האתר לא הגיע לטופ, זה רק בגלל שהמקדם על הפנים =)
אבל המקדם, כמו כל בנאדם נורמלי, לא רוצה להיות "על הפנים" ובשביל להוכיח את ההיפך, נגרר לצד האפל של כל העסק: מתחיל לקדם בשיטות לא כ"כ כשרות בשביל להגיע לטופ כמה שיותר מהר ולהוכיח שהוא "בסדר"… כל הבעיות שצצות בעקבות זאת, מוכיחות כמובן את ההיפך, אבל את מי זה מעניין.
כל עוד המדד להצלחת המקדם יהיה הטופ ( המקומות הראשונים בעמוד הראשון) – פני הדברים בעולם הקידום ייראו עצוב, מפני שקיים גורם חשוב כזה שאין אפשרות להשפיע עליו – שניקרא גוגל והוא לא דופק חשבון לאתרים שבטופ ולכן- עם כל עדכון שלו, אנשי הקידום ניכנסים לפאניקה והיסטריה…

סיבה 6 : פילטרים ועונשים
"בגלל המקדם הזה האתר שלי בעונש "
תהליך קידום האתר כולל שלושה צדדים פעילים : המקדם, הלקוח ומנוע החיפוש. על הפעולות של הצד השלישי- מנוע החיפוש , אין מי שיקח אחריות והרבה פעמים הצד הזה מתנהג בצורה מאוד לא צפויה. 
לכן לא קיימות שיטות בטוחות ב-100% לקידום האתר שמהשימוש בהן לא תקבלו עונשים ממנועי החיפוש…
עדכון אלגוריתם הפינגווין בגוגל- מהווה דוגמה מצויינת לכל הנאמר לעיל, כל האתרים שהיו בטופ תכופה די ארוכה, עפו מהעמודים הראשונים כי הפרמטרים של מנוע החיפוש שעלפיהם האתר מדורג, השתנו לגמרי. המקדם אינו מגיד עתידות והוא לא יכול לחזות את ההתנהגות של מנועי החיפוש.

סיבה 7 :מחיר

"הוא גבה ממני תשלום ולא הגיע ליעדים" הרבה פעמים המחיר מסתיר מלכודת שגורמת ללקוחות לשנוא את המקדמים … הלקוח מחפש ביצועים , ברור שהוא בוחר מקדם במחיר הזול ביותר – ומחיר זול = איכות ירודה. יש גם את הצד השני- כאשר המקדם מציע ללקוח קידום על בסיס סטטי- קישורים סטטיים לאתר שלא ייעלמו עם סיום חוזה הקידום, ניהול תכנים וכתיבת מאמרים- אבל קידום כזה יהיה יקר יותר , כמו שקניית מוצר יקרה יותר מאשר השכרתו, אבל הלקוח לא רוצה לשלם יותר ומתמכר לקישורים הזמניים שמספק לו המקדם- כמובן שעם סיום חוזה הקידום, האתר נעלם מהמיקומים הראשונים והלקוח מאשים בכך את המקדם.

אני מקווה שהצלחתי להבהיר מדוע רבים נוטים לשנוא מקדמי אתרים ולהלן כמה המלצות להתנהלות נכונה מול המקדם :
1. תשקיעו באתר שלכם. תשקיעו בתמונות , בתוכן, אם אתם מתקשים בכתיבה- תכתבו מאמר במילים שלכם ותשלכו לעורך תוכן. זה לא יגזול הרבה זמן ויעלה לכם גרושים.
2. תתעניינו בשירות שאתם רוכשים. אם אתם משלמים על קידום אורגני- לפחות תקראו קצת חומר ברשת על החיה הזאת . ככה יש הרבה פחות סיכוי לציפיות מוטעות ואכזבות מהשירות.
3. תתמחרו את הדברים בצורה מציאותית. אם מבטיחים לכל להגיע לעמוד ראשון בביטוי "סרט" תוך שבועיים, ב200 ש"ח – תהיו מציאותיים, אין סיכוי.
4. תקחו תקופת ניסיון עם המקדם. למשל לחצי שנה. תראו איך הכל מסתדר ותחליטו אם זה כדאי לכם.

דילוג לתוכן