טעויות גורליות בקידום

טעויות נפוצות בקידום אורגני

הכנתם את האתר לקידום, עשיתם אופטימיזציה לפי הספר וקידמתם את האתר כראוי.
או לפחות כך חשבתם… גם קידום "מקובל" לכאורה עלול לגרור עונשים…
אף אתר לא "נענש" ע"י מנוע חיפוש ללא סיבה. הדבר יכול לנבוע מרשלנות, שיטות קידום לא מקובלות או מטעויות "גורליות" בקידום האתר.
המאמר שלפניכם מבוסס על ניסיון וכל הנקודות המועלות בו- נשענות על מקרים אמיתיים, למרות שאם תמצאו קווי דמיון בין הכתוב כאן לבין האתר שלכם – אל תמהרו להסיק מכך שאתרכם עומד להיענש, אם כי חשוב שתיקחו בחשבון את הנאמר כאן ותדעו להימנע מטעויות בעתיד.  
1.חילופי קישורים ביחסים עסקיים : עסקים רבים עוסקים בהחלפת קישורים למטרת קידום והזרמת תנועה לאתר. למרות הכוונות הטובות, החלפת קישורים מהסוג הזה הרבה פעמים פוגעת באחד או בשני האתרים בו זמנית…


דוגמה: יבואן כרטיסי ברכות "כרטיסלי" בונה יחסי קישורים עם יבואן צעיפים "צעיפלי". ישנן מאות חנויות צעיפים של החברה בכל הארץ ובכולן נמכרים כרטיסי הברכות במחיר מוזל – כל עוד יש קישור ל"כרטיסלי" מאתר "צעיפלי" .
אז אתר הצעיפים שמים קישור לאתר כרטיסי הברכה בפוטר של האתר. בצורה כזאת , אתר כרטיסלי מקבל כמות אדירה של קישורים , נגיד 15 מיליון ( הקישור כאמור בפוטר, וחוזר בכל אחד מעמודי האתר ) בעקבות הקישור אתר כרטיסלי נענש באופן כמעט מיידי ע"י מנועי החיפוש.

כמות הקישורים והמהירות שבה הם נוצרו, ובנוסף לכל גם מאותו מקור והכי גרוע- מהפוטר – כל אלו גררו ענישה .
את המצב הזה ניתן היה להחמיר אם החלפת הקישורים הייתה הדדית – אז קרוב לוודאי ששני האתרים היו נענשים.
פתרון : במקרה הזה הפתרון היחיד הוא להסיר את הקישור מהפוטר, למרות שכרטיסלי עדיין ייאלץ להתמודד עם העונש לתקופה מסויימת.

החלפת קישורים שיתופית: החלפת קישורים שיתופית יכולה לקדם את האתר או לפגוע באתר לצמיתות, תלוי באיזו צורה לבצע את הפעולה.
רנד פישקין דיבר על החלפת קישורים מהסוג הזה כעל "תחום מעורפל ומתסכל עבור מקדמי האתרים" ובצדק.
למשל : חנות וירטואלית למוצרי צילום הכינה מבצע קידום לשימור לקוחות קיימים והשגת לקוחות חדשים  – כל לקוח שמפרסם קישור לאתר מקבל מוצר צילום במתנה. הלקוחות לא באמת יודעים להטמיע קישורים ורובם פשוט הדביקו את כתובת הדומיין של החנות כמו שהיא. אתרי הלקוחות – צלמים חובבנים במקרה הזה,  אינם אתרים בעלי סמכות וכמות כזאת של קישורים מאתרים קטנים- ניראת כמו ספאם לכל דבר. הכמות הפתאומית של "קישורי זבל" לחנות הווירטואלית גררה עונש מיידי וריסקה את העסק. במקום לגדול בעזרת החלפת הקישורים, החנות שקעה.

הפתרון היחיד שנישאר לחנות – להגיש בקשה להסרת הקישורים ( לגוגל או ללקוחות החנות או לשניהם יחד…)

על מנת לבצע החלפת קישורים שיתופית בצורה נכונה, מומלץ לעשות זאת רק עם אתרים גדולים בעלי סמכותיות תקינה, כמו כן מומלץ ליצור עמוד נחיתה נפרד לשם כך – רצוי להגדיש את תמטיקת העמוד לחברה שמספקת את הקישור
הדבר עוזר גם לקידום. בנוסף, צריך לוודא שהקישורים עובדים ואין ביניהם קישורים שבורים.

השגת קישורים מגורם בעל השפעה : זוהי טכניקת קידום מקובלת שעובדת מצוין ברוב המקרים.
בעיקרון- הכוונה לפניה לאתר סמכותי מאותה הנישה- שתניב קישורים, חשיפה לקהל וכו', אמנם אם מגזימים בכמות- הדבר עלול לגרור ענישה.

לדוגמה : לקוח בעל אתר – חנות תכשיטים, החליט לשווק עגילים לבנות הטיפש-עשרה. לאחר חקר שוק, החלטנו שגורם בעל השפעה במקרה הזה- בלוג של אמהות. אמהות בעלות בלוגים בעלי השפעה ( מבחינת כמות קוראים ,טראפיק ולידים פוטנציאליים ופרקטיים)  נבחרו לכתוב פוסט על החנות או התכשיט ולהוסיף קישור ( בתמורה קיבלו תכשיט במתנה או הנחה בחנות )

לכאורה תכנית הקידום נראית כשרה לכל דבר, אמנם הדברים השתבשו בהמשך :

– חלק מהבלוגים שיכפלו תכנים והציפו את הבלוג בקישורי עוגן ( ובתכנים הכפולים)
– חלק מהבלוגים היו עמוסים לפני כן בפרסומות ומודעות והיו בענישה עוד טרם פרסמו קישורים וכך נוצרו קישורים מזיקים. 
 רבים מהבלוגים היו בעלי סמכותיות נמוכה ויצרו קישורי ספאם לאתר .

פתרון –הפתרון היחיד במקרה הזה : להסיר את כל הקישורים .

לסיכום, אסטרטגיית הקישורים צריכה להיבנות בצעדים קטנים ותוך התחשבות בגורמים השונים כמו סמכותיות המקור, כמות הקישורים, תמטיקה (נישה) מתאימה ועוד… פעמים רבות הכוונות הטובות מובילות אתם יודעים לאן, כך שחשוב לקחת בחשבון את התוצאות האפשריות טרם יוצאים לפעולה… 

מושגים:

* פוטר – החלק התחתון בכל דפי האתר  (sitewide)
לרוב מקובל למקם בו זכויות יוצרים או קישורי קרדיט למעצב וכו'.

* עונש ממנועי החיפוש – העונש יכול להתבטאות בכך שה-PR  של האתר הופך לאפס, מדד החשיבות או סמכותיות ( אגב, יכול להיענש גם דף מסויים באתר ולא כל הדומיין) , או ירידה דרסטית במיקומי הדירוג שמסתיימת בכך שהאתר בכלל יוצא מהאינדקס של גוגל. 

ספאם – טכניקות שיווק אגרסיביות שמתעלמות מטובת הגולש עד לכדי חוצפה, שם נוסף לקישורי ספאם "קישורי זבל" או פרסומות זבל. 

עמוד נחיתה – או דף נחיתה ( landing page ) הוא דף מיוחד שנועד להעביר מסר ממוקד בנושא ספציפי, מציע שירות מסויים בצורה הכי מתומצתת שניתן. מבצעים מיוחדים וסוגים שונים של שירות זמני ואטרקטיבי – משתמשים לרוב בעמוד נחיתה. 

דילוג לתוכן