גוגל וקידום אורגני

קידום אורגני

מה זה מנוע חיפוש? מנוע החיפוש הנו תוכנה המשמשת לחיפוש ומציאת מידע במאגר מידע.
גוגל, מנוע החיפוש של חברת גוגל פותח בשנת 1997 ע"י לארי פייג' וסרגיי ברין ונחשף לשימוש הציבור הרחב ב-2001 .

המטרה הייתה לפתח מנוע חיפוש שיספק תוצאות חיפוש איכותיות ורלוונטיות לצד חיפוש משופר.
בזמנו, הפרוייקט החל כמחקר באוניברסיטת סטנפורד, בפקולטה למדעי המחשב ובהתחלה שימש את הסטודנטים וסגל ההוראה בכותלי באונניברסיטה. ייחודו של גוגל היה בכך שהיה מבוסס על אלגוריתם, להבדיל מאלטה ויסטה- מנוע החיפוש הפופולארי של אותם הימים, בבעלותה של חברת יאהו, המבוסס על חומרה מתקדמת.


גוגל הביס את המתחרים והפך למנוע החיפוש הפופולארי ביותר וכיום מספק מענה לכשלוש מיליארד בקשות ביום למציאת תכנים ברשת.

אלגוריתם, בדומה למתכון להכנת עוגה, מכיל כמות מסויימת של מרכיבים שיחסי הגומלין ביניהם מובילים לתוצאה מסויימת.
חברת גוגל משנה ומשפרת ללא הרף את האלגוריתם של מנוע החיפוש, על מנת להגיע לתוצאות טובות יותר, כדוגמת עדכון "פינגווין" שנערך ב-2012 – עדכון שנועד להפחית מדירוג אתרים שהגיעו למיקומים גבוהים בעזרת מניפולציות פסולות, כמו קישורי ספאם או כמות קישורים בלתי הגיונית לאתר.

מכייוון שהגולשים בודקים לרוב רק את התוצאות הראשונות במנוע החיפוש,
בעלי האתרים מעוניינים להופיע בדירוג הגבוה ( בעמוד הראשון ) וכאן נכנסת לתמונה תעשיית הקידום האורגני.
קידום אתרים אורגני (Search Engine Optimization ) הנו אוסף שיטות לשיפור דירוג האתר במנוע החיפוש, כאשר המטרה העיקרית היא להביא את האתר לעמוד הראשון .


הפרמטרים בקידום מבוססים על איכות התכנים בדפים, התאמת האתר לדרישות של מנועי החיפוש הן מבחינת הקידוד והן מבחינת המבנה, ההיררכיה והתוכן. גוגל מספקים למנהלי האתרים הנחיות מפורטות המתעדכנות באופן שוטף לאופטימיזציה תקינה של האתר.
מקדמי האתרים עוסקים בשיפור האתר לפי הנחוית גוגל לצד בניית פלטפורמת קישורים איכותית שתחזק את האתר ברשת. המקדמים עוקבים בחרדה אחר העדכונים של גוגל ומשתדלים להקדים את התרופה למכה במרוץ מתמיד אחר דרכים נוספות ל"ריצוי" מנוע החיפוש…

דילוג לתוכן