פינגווין – להקדים תרופה למכה

מקדם אתרים מומחה

כמעט כל בעל אתר שמע לפחות פעם אחת על עידכוני האלגוריתמים של גוגל, שנקראים על שמותם של בעלי חיים אקזוטיים כמו פנדה או פינגווין… בעקבות העדכונים המאיימים, אתרים רבים סופגים פגיעות קשות בדירוג ולוקח זמן רב להתאושש מהמכה, אם זה בכלל אפשרי… 

האלגוריתמים של גוגל מתחדשים על מנת לספק תוצאות איכותיות ורלוונטיות לגולש, דבר שמושג ע"י מאות פרמטרים המשתנים עם כל עדכון … כל אתר שמשתמש בטכניקות קידום "לא כשרות " – נפגע ובצדק, ע"פ גוגל, שכן התוכן אינו רלוונטי והקישורים אינם "טבעיים" והמניפולציות שהובילו את האתר לעמודים הראשונים – מעליבות את האינטלגנציה של מנועי החיפוש…

לא רק האתרים שהפרו את כללי האתיקה של גוגל מסתכנים בעונש. אתרים שפרופיל הקישורים שלהם הומוגני- ייפגעו לרוב מהעידכונים:

אתרים שרוב הקישורים מפנים עם טקסט עוגן ( ביטוי מפתח מדוייק ) או קישורים חוזרים ונשנים מאותם המקורות, אתרים שצברו את כמות הקישורים בתקופת זמן בלתי הגיונית ( אם רוב הקישורים המפנים נצברו באותו היום וכו') או רק קישורי follow המפנים אל האתר- דבר שמעיד על מלאכותיות הקישורים… 

על מנת להקדים תרופה למכה צריך לבצע כמה פעולות שיגנו על האתר מפני פינגווין , פנדה ועוד חיות רעות :
קודם כל יש לבדוק את האתר עצמו – אם התוכן לא דל ולא משוכפל, אם הקידוד תקין, אם האתר ידידותי לגולש.
מכאן עוברים לסריקה חיצונית :

יש לסקור את הקישורים המובילים לאתר ולהסיר את הקישורים שאינם איכותיים – קישורים שלא מהתחום שבו עוסק האתר, או לסנן את הקישורים עם טקסט העוגן ( הביטוי המדוייק), קישורי ספאם .
בתהליך הנ"ל ניתן להיעזר במנהל האתרים במקום לדפוק בדלת של כל בלוג ופורום להסרת הקישור…
תוודאו שהקישורים לאתר שלכם הטרוגניים – כלומר מכילים את כל הסוגים ולא רק סוג אחד. ככל שפרופיל הקישורים ייראה טבעי יותר – כך קטנים הסיכויים להפגע מעידכון נוסף .
תוודאו שקצב הקישורים גודל בהדרגה ובצורה "טבעית", כמות קישורים פתאומית שמופנית לאתר מזמינה ענישה, שכן המהלך המלאכותי של קידום מסוג זה – מהווה בדיוק את מה שמנוע החיפוש אוסר על בעלי האתרים לעשות …
לסיכום, ניתן להימנע מפגיעה באתר ע"י ביצוע שלושת הפעולות שהוזכרו במאמר, שכן החיות הרעות של גוגל מפחידות פחות כאשר יודעים איך להתכונן לבואן. שיהיה בהצלחה !

דילוג לתוכן